Kup dom lub apartament na Teneryfie

Ceny nieruchmości na Teneryfie










Casa en venta, czyli dom na sprzedaż.


Jak wspominałem w poprzednim wpisie, jest właśnie najlepszy czas by kupić dom/apartament na Teneryfie (jak i całych Kanarach i Hiszpanii).

Ceny spadły drastycznie podczas recesji i jak nigdy dotąd stały się bardzo dostępne. W niektórych rejonach Hiszpanii nawet o 75%! Na kanarach jest to troche mniej, ale i tak możemy spodziewać się do 50% niższej ceny niz 5 lat temu!





Już za €35,000 (ok 146,000 złotych) możemy kupic studio flat (kawalerkę) z dostępem do kompleksu basenów i polem golfowym rzut kamieniem od drzwi wejściowych. 
Widok z okna widoczny na fotce poniżej.  


Nie jest to co prawda mieszkanie z dostępem do plaży i w turystycznej miejscowośći, ale tym którzy cenią sobie spokojną okolice napewno wystarczy w zupełności.
Apartament możemy oczywiśćie  wynając pod naszą nieobecność, jak robi to rzesza anglików, i zarabiać na nim pieniądze. Problem polega na tym, że im mniej popularna miejscowość i dalsza odległość od plaży, tym na mniejsze zyski z czynszy możemy liczyć.
Ogłoszenie do tego konkretnie apartamentu znajdziecie tu - http://www.rightmove.co.uk/overseas-property/property-43324991.html 


Kup apartament przy plaży na Teneryfie!


Idąc dalej tym tropem, i zwiekszając solidnie nasz budżet, za 90 tysięcy euro możemy spodziewać sie kawalerki lub 1 pokojowego mieszkania  ale w turystycznej okolicy i niedaleko plaży. Możemy tu liczyć na liczne atrakcje, mnóstwo barów, restauracji, dyskotek itd. Innymi słowy raj na ziemi dla lubiących zabawę...ale za takie przywileje będziemy musieli słono zapłacić...Choć nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać!

W bardzo rozrywkowej Playa de las Americas, leżącej w południowej części wyspy - a więc niedaleko lotniska, za €90,000 (376,000 PLN) kupimy studio flat z widokiem jak na fotce poniżej.




Aby wynająć taki apartament należy liczyć się z kosztami w wysokośći ok 250 euro (1000 PLN)  na tydzień w szczycie sezonu. Więc po odliczeniu kosztów agencji, która będzie nas reprezentować pod naszą nieobecność na wyspie jak i rachunków i opłat od nieruchomości, możemy spokojnie zakładać, że dostaniemy w granicach 200 euro tygodniowo (800 PLN) na rekę.
Poza sezonem, spodziewajmy się wpływów nawet o 50-60% niższych, o ile w ogóle uda się nam wynająć nasz mieszkanie na Teneryfie w 'bardziej pochmurne dni' ... :)

Pamiętajmy również, że przy zakupie nieruchomości na Teneryfie, musimy doliczyć 10-12% za opłaty dla notariusza oraz podatki.

Przydatne linki - Teneryfa


Anglo-języczne:

 Polsko-języczne:


Na koniec dodam, że powyższe ceny były sprawdzane pod koniec października 2013. Ceny wynajmuj przykładowe, za portalem Holiday Lettings.


......A już w kolejnym poście, dowiecie się jak, gdzie i DLACZEGO TAK TANIO można wynająć mieszkanko na swoje wymarzone wakacje na Teneryfie! :-)

Pozdr.

12 komentarzy:

Unknown pisze...

Teneryfa jest ekstra polecam do tych linków co sa jeszcze http://www.nieruchomoscinateneryfie.com/

Unknown pisze...

Tylko gdzie można wynająć do 1000 zł apartament w adeje lub pobliżu? jakoś nie mogę nawet na airbnb się zmieścić w tej kwocie...

Londynczyk pisze...

Ten artykuł się trochę zestarzał :) zrobię aktualizacje w sobotę :) Swoją drogą Adeje to nieco droższa okolica. Ja airbnb nie trawie, wynajmujemy zwykle przez Holiday Lettings.

Londynczyk pisze...

Okay, dodam niebawem...

lanpan pisze...

Uważam, że kupno takiego domu czy też mieszkania właśnie na Teneryfie to bardzo ciekawa opcja. Sam ostatnio trafiłem na takie oferty http://tenerifeapartaments.com/ i muszę przyznać, że są one na prawdę atrakcyjne cenowo. Samo posiadanie mieszkania na Teneryfie już jest bardzo kuszącą pcją :)

Karolina Zarębska pisze...

Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

Dominika Starańska pisze...

Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

Wojciech Roszkowski pisze...

Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

Adrian Moczyński pisze...

Ja raczej nie zamierzam tam kupować nieruchomości, ale za to jestem szczęśliwy, że udało mi się kupić bardzo fajne mieszkanie w Gdańsku. Trochę go szukałem i najbardziej atrakcyjną ofertą okazała się ta z https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-gdansk.html która mnie oczywiście przekonała.

Karolina Zarębska pisze...

Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

Izabella Nowotka pisze...

Niestety ja póki co nie zamierzam tam się przeprowadzać, ale jestem zdania, że właśnie chcę mieć u siebie w mieście dom. Bardzo fajnie, że geodeta z https://geo-szkic.pl/ już był u mnie na działce dokonać właściwych pomiarów.

Przemysław Tolewski pisze...

Zastanawiałem się nad zakupem rolet zewnętrznych od dłuższego czasu. Gdy w końcu podjąłem decyzję, trafiłem na https://kosystems.pl/. Ich oferta oraz profesjonalne podejście do klienta przekonały mnie do zakupu. Dzięki nim moje mieszkanie stało się bardziej komfortowe i bezpieczne. Dla wszystkich zainteresowanych zakupem rolet, polecam tę firmę.